- Også kjent som pop-up store, pop-up shop eller flash retailing, ifølge Wikipedia.
// Pop-up concept
"A pop-up retail space is a venue that is temporary: the space could be a sample sale one day and host a private cocktail party the next evening. The trend involves "popping up" one day, then disappearing anywhere from one day to several weeks later. These shops, while small and temporary, can build up interest by consumer exposure. Pop-up retail allows a company to create a unique environment that engages their customers and generates a feeling of relevance and interactivity. They are often used by marketers for seasonal items such as Halloween costumes and decorations, Christmas gifts and Christmas trees, orfireworks."
Som det står på sidene til Wikipedia så er Pop-up shop et midlertidig konsept, gjerne tatt i bruk for å teste et salgsområde, en kjøpergruppe, lansere et nytt produkt, relansere et produkt, skape hype rundt et produkt eller en hendelse. Dette reltativt nye fenomenet som for alvor ble et verdenskjent begrep cirkus år 2007, blir mye brukt rundt høytider og ferier fordi kjøpergruppen da er mer tilgjengelig og salget blir derfor mer effektivt, samt at man slipper å betale (høye) husleier ellers i året og kan da heller fokusere på f. eks. produktutvikling og nettsalg. Det er også en fin måte å ta i bruk tomme butikklokaler på, i perioder hvor det er nedgangstider eller at et lokale står tomt etter at en leietaker har flyttet ut og en nye skal flytte inn.
Nå som det nærmer seg jul (!) med stormskritt så har jeg tenkt at det hadde vært veldig gøy for Pllay M + I å prøve ut dette konseptet! Etter som jeg kunne tenke meg å prøve nye måter å nå ut til potensielle printkjøpere på, samt at det er en fin måte å møte folk på :) Samtidig tenker jeg at det hadde vært gøy å gjøre dette sammen med andre som jobber innenfor samme sjanger (ikke nødvendigvis), og da hadde det vært stasorama om dere som leser innlegget hadde villet hjelpe til med å spre ordet!! Jeg kan kontaktes på post@pllay.no visst dette høres ut som et interessant prosjekt :) #woopwoop
https://en.wikipedia.org/wiki/Pop-up_retail
dribbble.com
Ha en finesen fin tirsdag,
Pllay it forward
Linn
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar